Repararea parbrizului vs inlocuire: care e mai indicata?

Ei bine, vrand-nevrand, iar ati ajuns in situatia ca sa apelati la un atelier service de reparatii parbrize. Erati inapoia unui camion iar o pietricica, picata din remorca acestuia, a nimerit in parbriz si acum v-ati ales si cu o crapatura deloc frumoasa in fata ochilor. Ati promis ca asta nu se mai intampla si ca de-acum veti avea grija, dar acum este prea tarziu. Aveti o alta crapatura, ce se uneste acum cu celelalte si va intrebati daca trebuie sa va duceti la service pentru reparatia parbrizului, inlocuirea sa ori, dimpotriva, nu aveti motive de ingrijorare.

Astazi, parbrizul este mai mult decat doar o fereastra la masina dumneavoastra; acesta este o parte importanta a protectiei acestuia. Este construit din 2 straturi de sticla, intre care este un strat de material plastic, fiind conceput pentru mentinerea pasagerilor in conditiile de siguranta fata de pericolele din exterior, mai putin in situatiile cele mai grave. Insa un parbriz nu este perfect, si pe masura ce gradul de uzura creste, acesta are nevoie de o inlocuire.

Pentru ce trebuie sa va inlocuiti parbrizul? Pentru ca politistii pot sa va dea o amenda maricica daca opineaza ca parbrizul dvs. nu este in deplina siguranta. Amenzile acestea sunt relativ apropiate de costul inlocuirii acelui parbriz. Daca aveti daune importante pe parbriz, atunci cand veti merge la o inspectie anuala de asigurare, costul ei va creste in proportie directa. Crapaturile ce se intind pe o distanta mai mare de 12 cm plecand de la marginea acelui parbriz pot necesita inlocuirea acestuia mai inainte de a face inspectia tehnica anuala.

Preocuparea cea mai serioasa este faptul ca fisura din parbriz poate sa afecteze integritatea sa, aceasta putandu-se raspandi, putand chiar sa conduca la spargerea acestuia lucru care v-ar pune, pe dumneavoastra si pasagerii din masina, intr-un mare pericol. Fie si din acest motiv trebuie sa luati in considerare sfaturile oferite de echipa Bonifol despre cum sa fiti in siguranta si mai ales ce trebuie facut in situatia in care este spart parbrizul.

Trebuie sa evaluati in mod corect deteriorarile din parbriz, care sa se faca la un atelier service specializat. O reparatie a fisurii costa, evident, mult mai putin decat o inlocuire a intregului parbriz. In mod normal, reparatia se poate face in cazul cand fisura e sub 12 cm (lungime), ori in situatia cand ciobitura e mai scurta decat moneda de 50 bani. Cand prejudiciul este mai ridicat sau acesta interfera cu punctul dumneavoastr─â de vedere, nu trebuie sa mai conduceti masina pana nu ati fost la un atelier de service reparatii parbriz.
Reduceti posibilitatea raspandi fisurii. Puteti pune niste banda adeziva transparenta deasupra zonei afectate, asa incat sa nu va blocati vederea. Astfel veti pastra praful in exteriorul fisurii pana veti ajunge la service ca sa se faca reparatia necesara.

Tineti departe de temperaturile extreme atat masina, cat si parbrizul. Folosirea pe vremea rece a antigelului sau pe caldura a aerului conditionat poate sa slabeasca si mai tare rezistenta parbrizului. Pana si parcarea autoturismului in zonele insorite poate sa produca suficienta caldura incat sa se slabeasca sticla. Parcati la umbra de cate ori se poate.

Daca aveti de gand ca sa reparati fisurile ori ciobiturile, nu duceti masina la spalatorie sau nu folositi deloc stergatoarele de parbriz. Orice lichid va intra in zona afectata poate duce la reducerea calitatii reparatiei parbrizului.

Un sfat important legat de aceste fisuri din parbriz e sa fiti in siguranta permanent, sa nu puneti costul acelei reparatii a parbrizului deasupra sigurantei familiei dumneavoastra. Fisurile din parbriz sunt stric─âciuni comune, care nu sunt, in general, motiv de panica. Insa, cand capatati una, analizati-o cu atentie si decideti solutia cea mai buna. Daca astepti prea mult, creste probabilitatea ca sa platiti sume mai mari pentru acel serviciu de reparatie a parbrizului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *